Voclarion - De meest complete open source asterisk oplossing op de markt.

• Een zeer veelzijdige telefooncentrale, met o.a. voicemail systeem en opname van gesprekken.
• Ondersteuning van 'voice over ip' (VoIP), waardoor belkosten tussen aangesloten vestigingen en telewerkers vervallen.
• Eenvoudig in het beheer dankzij de ingebouwde webinterface.
• Geen dubbele telefonie/computer infrastructuur meer nodig. Alle communicatie vindt plaats over het computernetwerk.
• 24/7 on-line monitoring, back-up en support.

Telefonie diensten

• Voicemail met sms- of email notificatie en message waiting indicator
• Centrale telefoonboek functie
• Doorschakelen naar interne en externe nummers
• Telefonisch vergaderen (conference calling)
• Interactieve Voice Response en ACD functies.
• 3-weg gesprekken
• Caller ID functies
• ADSI
• Voice over IP (VoIP) ondersteuning (SIP, H.323)
• Ondersteuning van het ENUM protocol.
• Digitale opname van alle gesprekken
• Centrale faxvoorziening

Goedkoop communiceren via VPN

Telefoonverkeer tussen vestigingen onderling kost vaak een vermogen. Daarnaast heeft u te maken met hoge variabele kosten. Met de Astium en voice over ip kunt u (ook buitenlandse) vestigingen onderling koppelen over internet. Op deze manier kunnen meerdere centrales transparant worden gekoppeld tot één grote centrale met één nummerplan. Hierdoor kunt u zonder kwaliteitsverlies telefoongesprekken en data uitwisselen, zonder dat u hiervoor telefoonkosten betaalt. Geheel veilig natuurlijk, want de Astium doet dit via een VPN: alle informatie wordt versleuteld verstuurd.

Thuiswerkers bellen via centrale lijn

Ook thuiswerkers bellen voortaan kosteloos via de bedrijfscentrale. Alle uitgaande gesprekkosten zijn centraal. Telewerkers bellen gratis naar collega's op kantoor, een aangesloten vestiging in het buitenland of naar elkaar.

Het beheer van telefoonkosten van thuiswerkers is vaak omslachtig en de telefoonkosten kunnen hoog oplopen. Door gebruik te maken van voice over ip via bv. adsl en een aangepast toestel kunnen de gesprekken voor en naar het bedrijf via het netwerk naar de centrale locatie en daar via de bedrijfscentrale inern of extern gerouteerd. De thuisgebruiker kan nog steeds gesprekken ontvangen en maken via zijn gewonde telefoonlijn met een en hetzelfde kwaliteitstoestel. De voordelen zijn enorm, gemakkelijke call logging en beheer van al dan niet toegelaten oproepen, alle telefoonkosten zijn centraal en bijgevolg kan je betere prijzen negotieren,....

Vele locaties, 1 telefooncentrale

Een bedrijf met verschillende locaties heeft nu evenveel telefooncentrales, onderhoudscontracten en systemen. Een enkel centrale met een centraal en makkelijk te beheren telefoonboek en gebruikers die overal kunnen aanloggen,... Uw hele centrale gehost in een hostingcenter vlak bij lijnen van allerlei providers kan een serieuze besparing in huurkosten voor PRI of ISDN betekenen, zonder rekening te houden met de mogelijkheid te verbinden met meerdere telefonie providers zonder echte meerkost. Als u een idee wenst van de mogelijke besparing werken wij dat graag uit voor U.

 

Software only, probeer zelf download en instructies op download Voclarion

op deze versie kan je achteraf support, backup en bijkomende licenties aanschaffen.
We leveren ook alle ondersteunde toestellen en kaarten.

 

Harware  versie:

De harware versie wordt door ons volledig operationeel geïnstalleerd. Ondersteuning, harware support, ...

 

Astium werd recent hernoemd naar voclarion, zelfde product en mensen maar nu ondersteund in nog meer landen.